نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه راه اندازی و نصب پرینتر اچ پی کامپیوتری

تا زمانی که درایورها و نرم افزارهای ارائه شده را نصب نکنید، پرینتر اچ پی رایانه کار نمی کند. اگر سی دی پرینتر اچ پی خود را گم کرده اید، می توانید درایورهای پرینتر اچ پی خود را دانلود کرده و از آنها برای نصب پرینتر اچ پی خود استفاده کنید. فهرستی از سازندگان پرینتر اچ پی و پیوندهایی به صفحات دانلود درایور مرتبط آنها در صفحه درایورهای پرینتر اچ پی ما موجود است.

آیا همه پرینترها یکسان هستند؟

اگرچه همه پرینتر اچ پیها یکسان نیستند، این صفحه به همه مارک های پرینتر اچ پی (مانند Brother، Canon، HP، Lexmark، و Sharp) و مدل های آنها (مانند DeskJet، LaserJet، Photosmart و غیره) کمک می کند. این صفحه همچنین می تواند به شما کمک کند که آیا پرینتر جوهرافشان یا پرینتر اچ پی لیزری دارید.

پرینتر اچ پی را با استفاده از کابل USB، کابل پورت موازی یا کابل SCSI به کامپیوتر وصل کنید و سپس دوشاخه برق را به پریز برق وصل کنید. امروزه اکثر پرینتر اچ پیهای کامپیوتر خانگی از کابل USB مشابه تصویر مثال استفاده می کنند.

روشن کردن پرینتر اچ پی

پس از اتصال پرینتر اچ پی به کامپیوتر، می توان آن را با استفاده از دکمه پاور در جلوی پرینتر اچ پی روشن کرد. معمولاً دکمه پاور در گوشه سمت راست جلوی پرینتر اچ پی قرار دارد. با این حال، قرار دادن دکمه به نوع پرینتر اچ پی شما بستگی دارد. پرینتر اچ پیهای لیزری قدیمی ممکن است حتی یک سوئیچ روشن/خاموش در یکی از گوشه‌های پایینی پشت پرینتر اچ پی داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع صدای ناهنجار پرینتر

نصب پرینتر اچ پی و نصب نرم افزار

پس از اتصال پرینتر اچ پی و روشن کردن آن، باید نرم افزار و درایورهای پرینتر اچ پی را نصب کنید. هر پرینتر اچ پیی باید با نرم افزار مورد استفاده برای نصب پرینتر اچ پی در ویندوز یا سیستم عامل شما همراه باشد.

  1. بعد از اینکه همه چیز وصل شد، کامپیوتر را روشن کنید.
  2. سی دی همراه پرینتر اچ پی را وارد کنید. اگر سی دی به طور خودکار شروع نشد، My Computer را باز کنید، روی درایو سی دی دوبار کلیک کنید و سپس روی فایل Setup یا Install کلیک کنید. اگر درایورها را دانلود کرده اید، فایل راه اندازی دانلود شده را اجرا کنید.
  3. ویزارد نصب را دنبال کنید و پس از تکمیل، نرم افزار شما نصب می شود.
  4. پرینتر اچ پی را تست کنید تا مطمئن شوید کار می کند.

کامپیوتر بدون سی دی، دی وی دی یا درایو دیسک

اگر رایانه شما درایو دیسک ندارد یا سی دی را گم کرده اید، می توانید نرم افزار پرینتر اچ پی خود را از صفحه درایور پرینتر اچ پی سازنده دانلود کنید. پس از دانلود درایورها، می توانید فایل را برای نصب درایورها اجرا کنید.

هیچ درایوری برای سیستم عامل من موجود نیست

سیستم عامل های جدیدتر ممکن است از همه پرینتر اچ پیهای قدیمی پشتیبانی نکنند. به عنوان مثال، ویندوز 10 ممکن است از پرینتر اچ پیی که سال ها قبل از انتشار آن ساخته شده است، پشتیبانی نکند. اگر درایورها در صفحه درایور پرینتر اچ پیها فهرست نشده باشند، سیستم عامل شما یا نسخه های ویندوز شما از آن پرینتر اچ پی پشتیبانی نمی کند. می توانید نسخه قبلی درایورهای سیستم عامل را نصب کنید و ممکن است کار کند. با این حال، برای پشتیبانی کامل، یک پرینتر اچ پی جدید تهیه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات پرینتر با شبکه ویندوز 10 KB5006670

نصب پرینتر اچ پی فقط با استفاده از درایورها

اگر می‌خواهید فقط پرینتر اچ پی نصب شود و هیچ یک از برنامه‌های نرم‌افزار اضافی وجود نداشته باشد، فقط با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید درایور پرینتر اچ پی را نصب کنید.

  1. کنترل پنل را با پرینتر اچ پی متصل و روشن باز کنید.
  2. در کنترل پنل، روی نماد Printers یا Printers and Fax دوبار کلیک کنید.
  3. در پنجره Printers، روی نماد Add a printer کلیک کنید.
  4. پس از انجام مراحل بالا، به Windows Printer Wizard مراجعه کنید. برای شروع ویزارد روی Next کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد، شما می توانید یک پرینتر اچ پی محلی یا شبکه نصب کنید. اگر پرینتر اچ پی مستقیماً به رایانه شما متصل است، پرینتر اچ پی محلی متصل به این رایانه را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  6. هنگامی که از شما خواسته شد که مکان درایور پرینتر اچ پی را تعیین کنید، به فهرست راهنمای درایورهای خود بروید یا آن را به CD پرینتر اچ پی نشان دهید.

آیا پرینتر اچ پی به درایور نیاز دارد؟

آره. برای ارتباط و کار یک پرینتر اچ پی با کامپیوتر و سیستم عامل آن، نیاز به نصب درایور دارد. در برخی شرایط، می‌توانید از یک درایور پرینتر اچ پی عمومی همراه با سیستم عامل استفاده کنید، اما این درایورهای عمومی همیشه با همه پرینتر اچ پیها کار نمی‌کنند.

مقالات مرتبط:

خطای عدم ارسال فکس در پرینتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »