نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های افزایش طول عمر کارتریج

کارتریج یا مخزن تأمین رنگ یکی از ملزومات اساسی پرینتر است که کمبود آن فرایند چاپ را دچار اختلال می‌کند. از این رو در این مقاله نکاتی جهت نگهداری و افزایش طول عمر کارتریج پرینتر بیان خواهد شد.

ضرورت استفاده از کارتریج در پرینتر

کارتریج محفظه‌ای است که جوهر یا تونر داخل آن قرار گرفته و به نوعی منبع تأمین رنگ در انواع پرینتر محسوب می‌شود. مخزن تأمین رنگ (کارتریج) انواع مختلفی داشته که عملکرد آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه شما را با نکاتی جهت افزایش طول عمر کارتریج آشنا کرده تا با رعایت آن‌ها مدت زمان استفاده از کارتریج پرینتر خود را افزایش دهید.

چگونه از کارتریج پرینتر جوهر افشان نگهداری کنیم؟

اغلب پرینترهای جوهر افشان دارای کارتریج‌های قابل شارژ نیستند به عبارت بهتر هنگام اتمام ظرفیت مخزن رنگ، جوهر باید به وسیله سرنگ درون آن تزریق شود.

عامل چاپ در پرینترهای جوهر افشان جوهر کارتریج است که همیشه مقداری از آن روی هد باقی می‌ماند از این رو در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر جوهر آن خشک شده و روزنه‌های کارتریج مسدود می‌شود. از این رو برای افزایش طول عمر مخزن رنگ حتماً درون مقداری جوهر درون مخزن نگه دارید.

متاسفانه برخی چاپگرها توانایی نگهداری جوهر پرینتر ندارند بنابراین کارتریج پرینتر را خارج کرده و درون یک کیسه زیپ دار یا ظرف دردار نگه دارید همچنین کنار آن یک دستمال کاغذی نمدار قرار دهید.

توجه: کیسه زیپ دار نباید دارای پارگی یا سوراخ اضافی باشد، زیرا ورود هرگونه هوا به داخل کیسه سبب فاسد شدن جوهر کارتریج می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض موتور غلتک کاغذی HP F4480

هرگز کارتریج پرینتر را در جای گرم یا دارای رطوبت قرار نداده زیرا انبساط هوا باعث ایجاد نشتی در پرینتر می‌شود.

برای افزایش کیفیت چاپ معمولاً بعد پرینت 100 برگه سر هد را روی دستمال نمدار قرار داده تا جوهر اضافی از سطح آن پاک شود.

هنگام قرارگیری کارتریج نو درون پرینتر حتماً مراقب سوزن‌های داخل چاپگر و تراشه طلایی روی آن باشید زیرا ممکن است سیم اتصال کارتریج به طور کامل پاره شده و ارتباط کارتریج و پرینتر کاملاً قطع شود.

چگونه از خشک شدن کارتریج جلوگیری کنیم؟

اگر قرار است از پرینتر خود برای مدت طولانی استفاده نکنید حتماً کارتریج آن را خارج کنید.

کارتریج‌های جوهرافشان معمولاً دارای یک درپوش بوده که قبل نصب کارتریج حتماً باید برداشته شود همچنین در صورت خارج کردن مخزن رنگ از پرینتر حتماً درپوش فوق را در جای قبلی خود جاگذاری کنید.

بهترین مکان برای نگهداری کارتریج جوهر افشان داخل کیسه پلاستیکی یا ظرف بدون هواست.

آموزش نگهداری از کارتریج تونر

استفاده طولانی مدت از پرینتر لیزری باعث فرسودگی کارتریج تونر شده که تأثیر منفی در خروجی نهایی دارد. علاوه بر موارد فوق احتمال خراشیدگی کارتریج تونر هم وجود دارد. برای نگهداری کارتریج تونر لازم است نکات زیر رعایت شوند:

تخلیه به موقع مخزن تونر

یکی از مهم‌ترین نکات در نگهداری از کارتریج تونر خالی کردن به موقع ضایعاتی است که توسط بلید در آن جمع می‌شود. این مراقبت‌های روزانه از آسیب رسیدن به تونر کارتریج جلوگیری می‌کند.

استفاده از کاغذ استاندارد

شاید در نگاه اول بی اهمیت باشد اما استفاده از کاغذ نامناسب سبب ایجاد مشکلات فراوانی در کارتریج پرینتر خواهد شد لذا قبل خرید حتماً به برچسب بسته بندی آن دقت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد فرمتر پرینتر

قرارگیری صحیح کارتریج تونر

برای نصب کارتریج حتماً ابتدا دفترچه راهنمای پرینتر را مطالعه کرده و طبق دستورالعمل‌های آن عمل کنید. توصیه می‌کنیم برای نصب کارتریج از افراد متخصص کمک بگیرید.

کاتریج را در معرض رطوبت قرار ندهید.

هنگام استفاده از پرینتر حتماً به ظرفیت کارتریج آن دقت کرده و از وارد کردن فشار اضافی به قطعات پرینتر بپرهیزید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »