نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های رفع خطای عدم ارسال فکس در پرینتر

عدم ارسال فکس یکی از رایج ترین مشکلات پرینترهای چندکاره و اغلب به دلیل خرابی های نرم افزاری یا سخت افزاری به وجود می آید. چاپگر ممکن است به دلایل مختلف حین کار متوقف شده یا فکس دریافت نکند لذا در این مقاله تمام موارد را تک تک بررسی و راه های رفع آن ها را بیان می کنیم.

دلایل عدم ارسال فکس توسط پرینتر

مهم ترین دلایل عدم دریافت یا ارسال فکس توسط چاپگر عبارتند از:

مشکلات خط تلفن

گاهی اوقات به دلیل یک طرفه شدن خط تلفن عملیات فکس به درستی انجام نمی شود. بنابراین برای رفع خطای مورد نظر قبل هر چیز خطوط  تلفن خود را بررسی کنید. برای این کارابتدا سیم تلفن را از پشت چاپگر جدا و به گوشی تلفن متصل کنید سپس به تلفن زنگ زده و از سالم بودن خط آن مطمئن شوید.

قطع اتصالات پرینتر

یکی دیگر از دلایل عدم دریافت فکس قطع اتصالات پرینتر است بنابراین برای رفع خطای مذکور از درستی اتصال سیم به سوکت تلفن مطمئن شده همچنین سیم تلفن شما باید دارای 2 رشته سیم بوده و اصلا 4 رشته ای نباشد.

وجود شی خارجی بین پرینتر و تلفن

سیم تلفن حتما باید مستقیم به پرینتر متصل باشد در غیر این صورت وجود هرگونه شی خارجی مانند کارت خوان یا گوشی تلفن ارتباط دستگاه را دچار مشکل می کند. برای جلوگیری از مشکلات پرینتر و خط تلفن بهتراست از یک اسپلیتر استفاده کرده تا نویز خط تلفن را برطرف کند.

تغییر تنظیمات چاپگر، علت عدم ارسال  فکس

گاهی اوقات دریافت فکس پرینتر در حالت دستی قرار دارد و همین عامل مشکلاتی در دریافت و ارسال فکس ایجاد می کند. لذا برای رفع خطای مورد نظر فکس پرینتر را در حالت اتوماتیک قرار داده همچنین در صورت مواجه شدن با خطای No Fax Detect شماره تلفن دستگاه را عوض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دریافت فکس در پرینتر HP M426

مشاهده خطای Com Error نشانگر ایراداتی در خط تلفن بوده و به احتمال زیاد خط شما دچار نویز شده است. پیغام No Answer مربوط به پرینتر و ریستارت نشدن آن است.

خبر خوب اینکه اغلب پرینترهای چندکاره به خصوص محصولات شرکت HP مجهز به قابلیتی بوده که طبق آن کاربر می تواند فکس دستگاه خود را بررسی و از سالم بودن آن مطمئن شود.

طریقه استفاده از منوی فکس پرینترهای HP

  • ابتدا وارد پنل پرینترشده سپس گزینه service (سرویس) را پیدا کنید.
  • در منوی باز شده گزینه Run Fax Test را اجرا کنید به این ترتیب پرینتر به طور خودکار از لحاظ سخت افزاری بررسی شده و در انتها برگه ای شامل نتیجه تست چاپ می شود. در این برگه کلیه مشکلات پرینتر عنوان شده و کاربر می تواند با مشاهده آن ها سریعا نسبت به رفع این اختلالات اقدام کند.

نکته: مشاهده کلمه Pass به معنای سلامت دستگاه و کلمات Failed یا Skipped نشان از خرابی بخشی از پرینتر دارد.

اگر با انجام مراحل بالا مشکل برطرف نشد، پرینتر را یکبار ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) کرده سپس مجددا آن را بازبینی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 18 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »