نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با سازه ساپورت در پرینترهای سه بعدی

سازه ساپورت جدیدترین فناوری به کار رفته در پرینترهای سه بعدی است که امروزه مورد توجه سازندگان این دستگاه های هوشمند قرار گرفته لذا در این مقاله قصد بررسی نحوه عملکرد سازه ساپورت در چاپگرهای سه بعدی را داریم.

قبل هر چیز بهتر است با نحوه عملکرد پرینترهای سه بعدی آشنا شده سپس سازه ساپورت و عملکرد آن در این ابزار هوشمند را بررسی کنیم.

پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینترهای سه بعدی تصاویر 2 بعدی را به صورت 3d یا سه بعدی نمایش داده همچنین در آن هر قطعه به صورت برش های افقی روی هم قرار گرفته و برای ساخت مجسمه، ماکت و ارتودنسی به کار می رود.

سازه ساپورت چیست؟

هنگام ساخت مدل توسط پرینتر سه بعدی هر لایه نیازمند یک لایه سطحی است که دقیقا روی آن قرار گرفته همچنین برخی لایه ها به دلیل فرورفتگی نیاز به صفحه زیرین دارند. صفحات زیرین با استفاده مواد اولیه مخصوص ساخته می شوند.

آشنایی با انواع سازه ساپورت در پرینترهای سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی بسته به نوع طراحی و ساختار خود دارای سازه های ساپورت متفاوتی هستند که در ادامه بررسی می شوند.

نحوه عملکرد سازه ساپورت در پرینترهای FDM

پرینترهای FDM برای ساخت زوایای بیش از 45 درجه به سازه ساپورت نیاز داشته که تعیین آن به عهده اپراتور دستگاه می باشد.

انواع سازه های ساپورت در پرینترهای FDM عبارتند از:

  • سازه ساپورت درختی؛
  • سازه آکاردئونی؛
  • سازه محلول در آب؛

سازه ساپورت در پرینترهای sls

پرینترهای SLS نیازی به سازه ساپورت نداشته و در واقع پودر اطراف آن نقش سازه را بازی می کند. این پودر به راحتی ذوب نشده و از قطعه جدا می شود.

این مطلب را از دست ندهید   انتخاب کاغذ پرینتر

نحوه عملکرد سازه ساپورت در پرینترهای SLA و DLP

سازه ساپورت در این پرینترها شبیه شاخه های نوک تیز بوده که مصرف مواد مصرفی را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. طراحی این سازه به گونه ای است که قادر به ساخت قطعاتی با جزئیات بالا می باشد.

روش تمیز کردن سازه ساپورت پرینترهای SLA و DLP

ابتدا تکه های سازه ساپورت را داخل الکل گذاشته سپس آن ها را توسط ابزار تیز جا کرده و در انتها آن را با استفاده از سمباده صاف می کنند.

کاربرد سازه ساپورت در چاپگرهای Binder jetting

پرینترهای Binder jetting برای ساخت مدل از پودر استفاده کرده همچنین برای چسباندن مواد به هم به جای حرارت از مواد چسبنده استفاده می کنند. این پرینتر برای ساخت ماکت  از پودر درون مخزن استفاده کرده و نیازی به سازه ساپورت ندارد.

قیمت پرینترهای سه بعدی نسبت به سایر چاپگرها بالا بوده بنابراین نگهداری و مراقبت از قطعات داخلی آن از اهمیت بالایی برخوردار است لذا در صورت مشاهده هرگونه خرابی در این دستگاه کاربر باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »