نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از لوازم الکتریکی مهم که در ادارات و سازمان ها دیده می شود پرینترها می باشند. اما مانند هر دستگاه دیگر ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار خرابی شوند که در این مقاله به عیب یابی آسان و راحت پریتنر خواهیم پرداخت.

عیب یابی آسان و راحت پریتنر

 

چاپ نکردن پریتنر و عیب یابی آسان و راحت پریتنر

در عیب یابی آسان و راحت پریتنر دلایل مختلفی وجود دارد که پریتنر شما ممکن است چاپ نکند. می‌توانید با بررسی هرگونه پیام خطا در پریتنر خود یا نشان دادن چراغ هشدار شروع کنید. همچنین باید مطمئن شوید که کاغذ در پریتنر شما وجود دارد، جوهر یا کارتریج های تونر پر شده است و پریتنر شما به صورت فیزیکی یا بی سیم به رایانه شما متصل است.

یکی دیگر از دلایلی که کمتر واضح است ممکن است پریتنر شما چاپ نکند این است که ممکن است نرم افزار پریتنر قدیمی هنوز روی رایانه شما نصب باشد. مطمئن شوید که دستگاه فعلی شما در حال حاضر به عنوان پریتنر پیش فرض شما تنظیم شده است و هر نرم افزار قبلی از رایانه شما حذف شده است.

در نهایت، اگر بعد از امتحان کردن موارد بالا هنوز شانسی ندارید، باید با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید. یا از وب سایت بازدید کنید، یا با خط خدمات مشتری تماس بگیرید و با یک متخصص صحبت کنید.

چاپ های لکه دار یا خطوط روی آنها

یکی از عیب یابی آسان و راحت پریتنر اگر پرینت‌های شما با لکه‌ها یا خطوط رنگی بیرون می‌آیند، ممکن است سر چاپ مسدود شده داشته باشید. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که پریتنر جوهر افشان شما به ندرت استفاده می‌شود، زیرا ممکن است سر چاپ شما با جوهر خشک شده مسدود شود. پریتنر شما باید برنامه کاربردی مخصوص به خود را داشته باشد که بتواند جوهر خشک شده را تمیز کند، و باید مطمئن شوید که یک صفحه آزمایشی را چاپ کنید تا مطمئن شوید که تمام جوهر پاک شده است.

این مطلب را از دست ندهید   انتخاب پرینترهای چندکاره لیزری

مکان یابی و دسترسی به برنامه کاربردی پریتنر شما ممکن است گیج کننده باشد زیرا بسته به مارک پریتنر متفاوت است، اما می توان به راحتی از دستگاه های جفت شده با آن به آن دسترسی داشت. از رایانه خود، به «کنترل پنل» خود دسترسی داشته باشید و برنامه کاربردی پریتنر شما باید در آنجا باشد.

پرینتر خیلی کند

یکی از عیب یابی آسان و راحت پریتنر تا زمانی که نرم افزار پریتنر شما کاملاً به روز است، دستگاه شما باید با سرعت مطلوب خود کار کند. با این حال، برخی هک ها وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به چاپ و بهبود عملکرد کلی دستگاه خود اعمال کنید.

پریتنرهای لیزری به دلیل سرعت خود مشهور هستند و بسیار سریعتر از پرینترهای جوهرافشان هستند، بنابراین اگر سرعت اولویت اصلی شماست، ممکن است از ارتقاء به مدل پریتنر لیزری بهره مند شوید.

اگر به دنبال سرعت هستید، ممکن است مجبور شوید در زمینه های دیگر چاپ مانند کیفیت به خطر بیفتید. به عنوان مثال، اگر اسناد خود را در حالت پیش‌نویس چاپ کنید، می‌توانید با وضوح کمتری سریع‌تر چاپ کنید. اگر فقط اسناد داخلی را چاپ می کنید خوب است، اما اگر به دنبال ایجاد گزارش های رسمی یا اسناد مشتری هستید، باید مطمئن شوید که چاپ خود را به حالت کیفیت برگردانید.

کیفیت بد عکس

یکی از عیب یابی آسان و راحت پریتنر هنگامی که تصاویر خود را چاپ می کنیم، با DPI یا Dot Per Inches چاپ می کنیم. برای اطمینان از اینکه عکس های شما با بالاترین وضوح ممکن DPI چاپ می شوند، باید پریتنر خود را روی کیفیت چاپ بالاتر از حد معمول تنظیم کنید. همچنین می‌توانید نوع کاغذی را که استفاده می‌کنید تنظیم کنید و عکس‌ها را به جای کاغذ معمولی روی کاغذ عکس با کیفیت بالا چاپ کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسکنر تخت اچ پی Envy 4520

چاپ رنگ های اشتباه

یکی از عیب یابی آسان و راحت پریتنر اگر به تازگی جوهر یا کارتریج تونر خود را تغییر داده اید، ممکن است مشکلی در نصب شما وجود داشته باشد که می تواند باعث شود دستگاه شما کاغذها را با رنگ های اشتباه چاپ کند.

جوهرها را یکی یکی بردارید و دوباره بررسی کنید که در شکاف های صحیح خود نصب شده باشند. علاوه بر این، اگر از مواد مصرفی استفاده می‌کنید که برای پریتنر شما ساخته نشده‌اند (مانند استفاده از کارتریج جوهر بدون مارک در دستگاه زیراکس خود)، این نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

گرفتگی هد چاپ نیز می تواند باعث این مشکل شود، بنابراین باید برنامه کاربردی پریتنر خود را برای تمیز کردن هد چاپ اجرا کنید و سپس یک صفحه آزمایشی را چاپ کنید تا مطمئن شوید مشکل حل شده است.

بیشتر بدانید: نحوه استفاده بهینه از کارتریج

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »