نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع پرینتر سه بعدی از نظر کاربرد

پرینتر سه بعدی نمونه‌ای از کاربردری ترین دستاوردهای بشر طی چند سال اخیر است که کلیه تصاویر 2 بعدی را به صورت 3 بعدی نشان می‌دهد. عملکرد این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که طی فرایندی لایه‌ها را به صورت افقی روی هم قرار داده و اشکال و اجسام مختلف می‌سازد.

تمام ماکت‌های ساختمانی و نمونه‌های اصلی مجسمه توسط پرینترهای 3 بعدی ساخته شده لذا در این مقاله شما را با انواع پرینتر 3 بعدی از نظر کاربرد آشنا می‌کنیم.

مشخصات فنی پرینتر سه بعدی FDM

یکی از متداول‌ترین پرینترهای موجود در بازار که با قیمت مناسب عرضه شده همچنین مواد اولیه آن‌ها هم به راحتی و با هزینه پایین در دسترس است. این پرینتر به راحتی نصب و قابل استفاده می‌باشد.

نحوه عملکرد پرینتر FDM

پرینتر 3 بعدی FDM با ذوب پلاستیک مدل اولیه شما را به صورت لایه‌های برش خورده ایجاد کرده و تصاویر را با رزولوشنی بین 50-400 میکرومتر نمایش می‌دهد.

ابتدا یک رول فیلامنت روی پرینتر قرار گرفته و زمانی که دمای پرینتر به حد معین رسید فیلامنت وارد نازل شده و ذوب می‌شود. اکسترودر پرینتر توانایی چرخش در سه جهت X، Y و Z را داشته و مواد را به صورت لایه لایه روی نمونه پخش می‌کند. در نهایت فن پرینتر مواد را خنک و ماکت اصلی ساخته می‌شود.

آشنایی با قابلیت‌های پرینتر SLA سه بعدی

SLA مخفف عبارت Stereo Lithography یا همان استریولیتوگرافی است که مانند پرینتر FDM اجسام را به صورت لایه‌ای ساخته با این تفاوت که مدل مورد نظر از بالا به پایین طراحی می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه کارتریج اصلی و تقلبی

این پرینترها برای ساخت اجسام از رزین مایع استفاده کرده و عملیات ساخت محصول را توسط اشعه فرابنفش انجام می‌دهند همچنین از پرینتر SLA در ساخت محصولات مهندسی و صنعتی استفاده می‌شود.

لوازم مورد نیاز برای ساخت ماکت توسط SLA

اصلی‌ترین ماده مورد نیاز برای ساخت ماکت رزین است با توجه به اینکه مدل‌ها از بالا به پایین طراحی و ساخته می‌شوند سینی حاوی مدل داخل مخزن رزین قرار گرفته و لایه‌های مدل مورد نظر با تابش لیزر تشکیل خواهند شد.

نکته: کلیه تنظیمات پرینتر SLA توسط شرکت سازنده انجام شده و کاربران قادر به تغییر آن نیستند.

کاربرد پرینتر DLP در صنعت

پرینترهای DLP هم مانند سایر چاپگرهای سه بعدی عمل کرده با ین تفاوت که نور مورد نظر در این پرینترها توسط پروژکتور تابیده می‌شود در حالی که نور پرینتر SLA توسط لیزر تابیده می‌شود.

مواد اولیه برای ساخت مدل رزین سرامیکی و رزین قابل ریخته گری است همچنین فناوری چاپ هم به صورت لایه‌ای است.

چاپگرهای سه بعدی DLP اغلب در صنایعی مانند پزشکی، دندانپزشکی، طلاسازی، ساخت ارتودنسی‌های شفاف و… به کار می‌رود.

قیمت پرینترهای DLP

DLP نسبت به سایر چاپگرها قیمت بالاتری داشته و حداقل قیمت این پرینترها از 50 میلیون تومان شروع می‌شود.

پرینتر DMLS چیست؟

نوعی پرینتر 3 بعدی که برای ساخت قطعات بزرگ صنعتی به کار رفته و در آن فرایند ساخت به صورت لایه‌ای انجام می‌شود. طراحی این قطعه به گونه‌ای است ابتدا لایه‌ای از پودر روی سطح محصول قرار گرفته سپس تمام ذرات توسط تابش لیزر روی هم قرار گرفته و لایه‌ها یکی بعد دیگری شکل می‌گیرند.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت هد در پرینترهای جوهرافشان

آشنایی با پرینتر 3 بعدی SLS

ساخت مدل توسط این پرینتر به صورت لایه‌ای انجام شده و لایه بعدی روی لایه قبلی قرار می‌گیرد. دقت ساختدر این پرینتر نسبت به سایرین بیشتر اما تعداد محصولات کمی تولید می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + ده =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »