نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت هد در پرینترهای جوهرافشان

یکی از قطعات ثابت و کاربردی در پرینترهای جوهرافشان هد است که دارای ابعاد مختلفی بوده اما عملکرد تمامی آن‌ها یکسان است. هد پرینتر وظیفه انتقال جوهر روی کاغذ را به عهده داشته همچنین از تعدادی اتاقک‌های ذخیره سازی جوهر تشکیل شده است.

قبل اختراع هد پرینترهای جوهر افشان عملیات چاپ اسناد را از طریق پرس و فشار انجام می‌دادند. یکی از مزایای استفاده از هد در پرینتر عدم تماس مستقیم میان هد و مواد مصرفی است به این ترتیب هزینه‌های چاپ به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

انواع هد در پرینترهای جوهرافشان

اگرچه وظیفه هد در تمام پرینترها یکسان است اما تفاوت‌هایی در طراحی و ساختار آنها وجود دارد. شرکت‌های سازنده معمولاً از فناوری‌های زیادی در ساخت هد پرینتر استفاده می‌کنند که رایج‌ترین آنها هدهای پیزو و حرارتی هستند.

هدهای پیزو و حرارتی جوهر کارتریج را به صورت قطره‌ای روی کاغذ پاشیده اما هر کدام برای این کار از تکنولوژی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.

چگونه هد پرینتر جوهر افشان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن هد پرینتر زمانی اهمیت پیدا می‌کند که پرینتر شما برای مدت طولانی بلااستفاده مانده و جوهر کارتریج آن به کلی خشک شده است. بروز این مشکل اغلب با مشاهده خطوط افقی یا پرینت کم رنگ برگه اتفاق می افتد.

برای تمیز کردن هد پرینتر ابتدا وارد بخش devices and printers در کنترل پنل شده سپس از میان لیست پرینترها چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روی نام پرینتر کلیک راست کرده و گزینه‌ی properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده گزینه سخت افزار (hardware) را انتخاب کرده و در انتها گزینه clean cartridges را فعال کنید. به این ترتیب پرینتر به طور خودکار کارتریج را تمیز خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید   باز کردن پنل دریچه HP F4480

اگر پرینتر شما فاقد تنظیمات clean cartridges است باید هد آن را به طور دستی تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن هد در سیستم عامل مک

ابتدا وارد منوی apple شده و گزینه system preferences را انتخاب کنید سپس روی گزینه printers & scanners کلیک کنید.

از منوی سمت چپ روی پرینتر مورد نظر کلیک کرده سپس دکمه options & supplies را انتخاب کنید. حالا در پنجره باز شده دکمه open prinyer utility را انتخاب کرده و گزینه cleaning را فعال کنید. ممکن است ظاهر این دکمه در پرینترها یکسان نباشد اما اگر پرینتر شما قابلیت تمیز کردن خودکار را دارا باشد در این مرحله با گزینه‌های head cleaning یا cartridge cleaning مواجه خواهید شد.

نمایندگی HP پس از سال‌ها تجربه درخشان در حوزه تعمیر و نگهداری از ماشین آلات اداری آماده عقد هرگونه قرارداد با نهادهای دولتی و غیر دولتی به منظور تعمیر کلیه ماشین آلات آن‌ها می‌باشد. همچنین این مرکز برگزارکننده انواع دوره آموزشی در حوزه تعمیر تبلت، مانیتور، لپ تاپ و پرینتر HP است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »