نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با تانک جوهر در پرینترهای جوهرافشان

تانک جوهر یا مخزن جوهر قطعه‌ای است که معمولاً داخل پرینترهای جوهر افشان به کار رفته و امروزه به دلیل هزینه بالای نصب کارتریج بسیاری از کاربران به استفاده از آن روی آورده‌اند. این مخزن‌ها انواع مختلفی داشته اما ساختار و نحوه عملکرد آن‌ها شبیه یکدیگر است.

آشنایی با مشخصات فنی تانک جوهر

متاسفانه برخی افراد تانک جوهر و کارتریج را با هم یکی دانسته حال آن که این 2 قطعه تفاوت‌های بسیاری دارند. در تانک جوهر برای هر رنگ از مخزن جدا استفاده شده همچنین مخزنی برای رنگ سیاه وجود دارد. این وسیله هد داخلی نداشته و کلیه مخزن‌ها توسط یک لوله باریک به هد پرینتر متصل می‌شوند.

مخزن جوهر تنوع رنگی بیشتری نسبت به کارتریج داشته و اغلب کاربران آن را به نام کارتریج دائمی می‌شناسند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این قطعه ظرفیت بالای چاپ اسناد (حدود 400 میلی لیتر) می‌باشد.

ضرورت استفاده از مخزن جوهر در پرینتر

یکی از معایب مهم کارتریج پرینتر اتمام ظرفیت و شارژ مجدد آن است که اغلب بسیار هزینه بر است بنابراین برای کاربرانی که زیاد با پرینتر سرو کار دارند استفاده از مخزن جوهر بهترین گزینه محسوب می‌شود.

طراحی تانک جوهر به گونه‌ای است که بعد اتمام جوهر توانایی شارژ دوباره آن را داشته همچنین هزینه اول نصب و راه اندازی آن به مراتب کمتر از کارتریج است.

مزایای استفاده از تانک جوهر در پرینتر

تانک‌های جوهر مجهز به لوله‌هایی حاوی هوا هستند که از خشکی زود هنگام جوهر پرینتر جلوگیری می‌کنند در حالی که اگر برای مدت طولانی با پرینترهای دارای کارتریج کار نشود، جوهر آن به سرعت خشک شده و نیازمند تعویض و شارژ می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   روش وصل پرینتر به چاپگر بیسیم

مزیت دیگر استفاده از تانک جوهر نسبت به کارتریج ظرفیت بالای آن‌هاست. مخزن‌های جوهر دارای 4 مخزن جداگانه برای هر رنگ هستند که ظرفیت هر کدام بین 80-100 میلی لیتر است. این حالت معمولاً برای چاپ 3 تا 5 هزار برگ کافی است درحالی که کارتریج‌ها در بهترین حالت توانایی چاپ 500 تا 1000 برگه را دارند.

استفاده از مخزن جوهر چه معایبی دارد؟

تانک جوهر علاوه بر مزایای فراوان معایبی به همراه داشته که کاربران برای انتخاب و خرید حتماً باید با آن آشنا باشند.

پر کردن مخزن‌های جوهر اصلاً کار ساده‌ای نبوده و به مهارت فراوان نیاز دارد از طرفی تمام پرینترها مجهز به این قابلیت نیستند لذا برای اطمینان می‌توان نام و مدل پرینتر خود را در گوگل جستجو کرده یا به دفترچه راهنمای پرینتر خود مراجعه کنید.

مقایسه کارتریج و تانک جوهر

  • کارتریج بر خلاف تانک جوهر دارای هد داخلی است که فرایند چاپ اسناد را آسان می‌کند.
  • کارتریج‌های جوهر باید به طور مرتب استفاده شوند در غیر این صورت خشک شده و نیاز به شارژ مجدد دارند در حالی که تانک‌های جوهر به راحتی خشک نمی‌شوند.
  • هزینه شارژ مجدد کارتریج بسیار زیاد است از این رو کاربران استفاده از تانک جوهر را مناسب‌تر می‌دانند.

در این مقاله درباره مشخصات فنی، مزایا و معایب استفاده از تانک جوهر توضیحاتی ارائه شد که با مطالعه آن‌ها می‌توان راحت‌تر درباره استفاده از کارتریج یا تانک جوهر تصمیم گیری کرد.

توصیه نهایی اینکه اگر با پرینتر زیاد سر وکار دارید از تانک جوهر و در غیر این صورت از کارتریج‌های جوهر یا لیزری استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   فناوری لیزر در پرینترهای لیزری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »