نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب یک کارتریج جوهر جدید یک کار بسیار ساده است. در حالی که احتمال کم است، ممکن است کارتریج جوهر جدید پس از نصب خالی به نظر برسد. اما چرا این اتفاق می افتد؟ کارتریج های جوهر پریتنر HP جدید ممکن است گران باشد. این راهنما را بخوانید تا بفهمید چرا این مشکل رخ می دهد و چگونه می توانید علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر را به درستی کار کنید.

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر

علت خالی بودن کارتریج جوهر جدید

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر هنگامی که پریتنر HP به احساس خالی بودن کارتریج جوهر خود ادامه می دهد، از چاپ اسناد شما جلوگیری می کند. بنابراین، در اینجا دلایل احتمالی وجود دارد که می‌خواهید عیب‌یابی و برطرف کنید:

بازنشانی پرینتر

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر در مورد این: تنظیم مجدد یک راه عالی برای شروع فرآیند عیب یابی است. با تنظیم مجدد دستگاه الکترونیکی مانند پریتنر HP خود، آن را مجبور به خاموش شدن و شروع مجدد خواهید کرد.

در بیشتر موارد، انجام این کار، مشکلات جزئی را که پریتنر HP را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از بین می‌برد، مانند عدم درک کارتریج جدید پر از جوهر.

بسته به مدل پریتنر HP، می‌توانید با انتخاب تنظیمات مناسب در منوی آن، آن را بازنشانی کنید. چه گزینه منو برای بازنشانی داشته باشد یا نه، می‌توانید آن را به صورت دستی از طریق چرخه برق انجام دهید.

چه اتفاقی افتاد: اولین دلیلی که باید عیب یابی کنید این است که پریتنر HP شما با یک خطا یا اشکال جزئی مواجه می شود که مانع از تشخیص کارتریج جوهر جدید می شود.

این مطلب را از دست ندهید   3 راه حل برای اتصال پرینتر HP به لپ تاپ

چنین نقصی می تواند بدون هیچ دلیل ظاهری رخ دهد. خوشبختانه، رد کردن خطاهای جزئی مانند آن ساده و سریع است.

نحوه رفع آن: ابتدا بررسی کنید که آیا منوی پریتنر HP گزینه ای دارد که می توانید دستگاه را بازنشانی کنید. اگر این امکان پذیر نیست، می توانید دستگاه را نیز چرخه برق دهید.

ابتدا دوشاخه برق پریتنر HP را از پریز جدا کنید. سپس، پریتنر HP را حداقل به مدت 1 دقیقه به حال خود رها کنید تا حافظه آن پاک شود. در نهایت، پریتنر HP را دوباره وصل کنید و اجازه دهید به طور معمول دوباره راه اندازی شود.

پاسخ سریع نادرست

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر درباره این موضوع: برای برخی از پریتنر HP، تعویض کارتریج جوهر خالی به آسانی برداشتن آن و قرار دادن کارتریج جدید نیست.

درعوض، پریتنر HP در منوی خود یا صفحه رایانه شما درخواستی را برای تأیید اینکه کارتریج جوهر را جایگزین کرده اید، صادر می کند. حتی ممکن است درخواست از شما بپرسد که چه نوع کارتریج جوهری را نصب کرده اید (به عنوان مثال رنگی یا سیاه و سفید). پس از تعویض کارتریج جوهر باید به هر درخواستی با دقت پاسخ دهید.

چه اتفاقی افتاد: ممکن است یک کارتریج جوهر جدید به دلیل خطای کاربر خالی خوانده شود. به عنوان مثال، کاربر ممکن است پس از تعویض کارتریج جوهر، به درخواست های پریتنر HP پاسخ اشتباه داده باشد. در نتیجه، پریتنر HP طوری به کار خود ادامه می دهد که گویی کارتریج هنوز خالی است.

نحوه رفع آن: می‌توانید با راه‌اندازی پیام کارتریج جدید و پاسخ صحیح به آن، این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار، کارتریج جوهر را بردارید و دوباره آن را نصب کنید. هنگامی که درخواست در منوی پریتنر HP یا صفحه نمایش رایانه ظاهر شد، به درستی به آن پاسخ دهید. با این کار پریتنر HP متوجه می شود که کارتریج جوهر جدیدی نصب کرده اید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پورت های دو شاخه HP 1000 J110a

بسته بندی کارتریج جوهر حذف نشده

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر در مورد این: کارتریج جوهر پریتنر HP در بسته بندی خاصی عرضه می شود که آن را ایمن نگه می دارد.  جدا از محافظت از کارتریج در برابر آسیب در هنگام حمل و نقل، زبانه های پلاستیکی قابل جابجایی بر روی کنتاکت های الکتریکی کارتریج چسبانده شده است. این زبانه ها از مخاطبین در برابر چیزهایی مانند گرد و غبار و سایر زباله ها محافظت می کنند. قبل از نصب کارتریج جدید در پریتنر HP، باید تمام مواد بسته بندی را حذف کنید.

چه اتفاقی افتاد: اگر یک کارتریج جوهر جدید بگوید خالی است، ممکن است بخشی از بسته بندی کارتریج جوهر را حذف نکرده باشید. محتمل ترین چیزی که حذف نکرده اید، نوار پلاستیکی است که کنتاکت های الکتریکی را می پوشاند. بدون برداشتن آن زبانه، پریتنر HP نمی تواند با کارتریج جوهر ارتباط برقرار کند و محتویات جوهر را اندازه گیری کند.

چگونه آن را تعمیر کنید: می توانید با برداشتن کارتریج جوهر و به آرامی هر گونه مواد بسته بندی که روی آن باقی مانده است، این مشکل را به سرعت حل کنید. مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که نوار پلاستیکی را که تماس‌های الکتریکی روی تراشه کارتریج را می‌پوشاند، جدا کرده‌اید.

نصب نادرست کارتریج

علت خطای خالی بودن کارتریج جوهر در مورد این: هر مدل پریتنر HP مراحلی دارد که باید هنگام برداشتن کارتریج جوهر و نصب کارتریج جدید دنبال کنید. این مراحل به وضوح در راهنمای کاربر دستگاه تعریف شده است. به‌علاوه، برخی حتی دستورالعمل‌های داخل پریتنر HP را چاپ می‌کنند و در حین کار با کارتریج‌ها، آن را قابل مشاهده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل تاری صفحات پرینتر HP

دو دلیل وجود دارد که شما باید دستورالعمل‌های نصب را دقیقاً دنبال کنید. در مرحله اول، تضمین می کند که کارتریج جوهر می تواند در تراز کامل در طول چاپ حرکت کند. ثانیاً، یک کارتریج جوهر که به درستی قرار گرفته باشد، سیگنال‌های الکتریکی را از پریتنر HP ارسال و دریافت می‌کند.

چه اتفاقی افتاد: کارتریج جوهر محکم در جای خود قرار نگرفته است، از عملکرد صحیح پریتنر HP جلوگیری می کند. این به این دلیل است که کارتریج جوهر نامرتب است، به این معنی که تماس های الکتریکی آن نیز در موقعیت صحیح قرار ندارند.

در نتیجه، پریتنر HP نمی تواند به طور دقیق سطوح جوهر را در کارتریج جدید تشخیص دهد و به اشتباه فکر می کند هنوز خالی است.

نحوه رفع آن: برای حل این مشکل باید کارتریج جوهر را بردارید. سپس، دستورالعمل های پریتنر HP را برای نصب کارتریج جوهر جدید دنبال کنید. مطمئن شوید که کارتریج جوهر را محکم قرار داده اید و هر گیره ای را که لازم است برای محکم کردن کارتریج در جای خود وصل کنید (اگر پریتنر HP آنها را دارد).

بیشتر بدانید: اتصال پرینتر اچ پی به کامپیوتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »