نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مشکلات رایج پرینترهای جوهرافشان

پرینترهای جوهرافشان از متداول ترین ماشین آلات اداری هستند که کاربردهای فراوانی داشته و قیمت آن ها نسبت به مدل های لیزری و سه بعدی کمتر است. چاپگرهای جوهرافشان معمولا ساختار پیچیده ای نداشته و کمتر دچار خرابی می شوند. مشکلات عمده این دستگاه ها مربوط به کیفیت چاپ آن هاست که در این مقاله بررسی می شود.

خرابی هد پرینتر جوهرافشان

هد پرینتر یکی از قطعات مهم کارتریج و وظیفه پخش جوهر روی کاغذ را به عهده دارد. بروز هرگونه مشکل در این قطعه سبب افت کیفیت چاپ و بسته شدن نازل های پرینتر می شود.

اغلب کارشناسان برای رفع مشکلات هد پرینتر 2 راهکار پیشنهاد داده که عبارتند از : 1- تعویض هد 2- تمیز کردن هد.

تمیزی هد پرینتر می تواند به صورت دستی یا از طریق نرم افزارهای تمیز کننده ویندوز مانند autoclean انجام شود.

برای تمیز کردن دستی هد پرینتر ابتدا مقداری الکل و آب را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کرده سپس هد را درون آن قرار داده تا هرگونه آلودگی و جوهر اضافی آن کاملا پاک شود.

سپس هد را بیرون آورده و با یک حوله کاغذی آن را خشک و درون پرینتر قرار دهید.

چاپگر با سیستم ارتباط ندارد

یکی دیگر از مشکلات چاپگرها به خصوص مدل های جوهرافشان عدم ارتباط چاپگر و سیستم است که برای رفع این مشکل لازم است ابتدا کابل ها و کلیه اتصالات خارجی دستگاه بررسی و از درستی اتصال آن ها اطمینان حاصل کرد.

روش دیگر جهت رفع مشکلات پرینتر خاموش/ روشن کردن آن است. این راهکار اغلب بسیاری از مشکلات دستگاه را برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی پرینتر HP Deskjet 2130

نفوذ گرد و غبار به داخل پرینتر

همانطور که بارها اشاره شد گرد و غبار مهم ترین دشمن ماشین آلات اداری به خصوص پرینترها هستند و وجود آن ها عملکرد سیستم را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل پرینتر خود را هر چند وقت یکبار به وسیله یک پارچه تمیز مرطوب تمیز کنید.

خشکی کارتریج پرینتر

کارتریج پرینترهای جوهرافشان باید بلافاصله بعد باز شدن بسته بندی مورد استفاده قرار گرفته در غیر این صورت کارتریج خشک و بلا استفاده خواهد شد و به مرور زمان سبب سفیدی یا تاری اسناد چاپی می شود.

عدم بروز رسانی درایور پرینتر

تمام پرینترها برای اتصال و استفاده در کامپیوتر یا لپ تاپ به درایور نیاز داشته بنابراین نصب و بروز رسانی به موقع نرم افزارهای درایور بسیار مهم و حائز اهمیت است. بهتر است بعد بروزرسانی سیستم عامل خود درایور پرینتر هم بلافاصله آپدیت کرده تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری شود.

مشکلات سخت افزاری پرینتر

گاهی اوقات مشکلات پرینترهای جوهرافشان به دلایل سخت افزاری ایجاد می شود به همین دلیل بهتر است هنگام بروز هرگونه مشکل ابتدا قطعات سخت افزاری پرینتر بررسی شوند.

برای رفع هرگونه مشکل پرینترهای جوهرافشان با کارشناسان مرکز تعمیرات HP تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »