نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج پرینترهای سه بعدی

اگر شما هم از جمله کاربرانی پرینترهای سه بعدی هستید لازم است برای افزایش کارایی این دستگاه ها ابتدا مشکلات متداول آن ها را شناسایی سپس فورا نسبت به رفع آن ها اقدام کنید.

قبل بررسی مشکلات رایج پرینترهای سه بعدی بهتر است کمی با آن ها آشنا شویم.

پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینترهای سه بعدی اولین بار در دهه هشتاد میلادی ساخته شده و توانایی چاپ تصاویر به صورت سه بعدی را داراست. این وسیله برای ساخت ماکت مواد کامپوزیتی را به صورت لایه های نازک روی هم قرار می دهد. برای آشنایی با مشکلات پرینترهای سه بعدی در بخش بعد همراه ما باشید.

 خروجی پرینترهای سه بعدی کمتر از حد استاندارد است

این مشکل اغلب به دلیل کمبود فیلامنت خروجی در پرینترهای سه بعدی رخ داده و در چنین شرایطی دستگاه با کمبود اکستروژن رو به روست. کاربر هنگام بروز این مشکل متوجه شکاف های بسیار ریز روی ماکت ساخته شده می شود. برای تشخیص این مشکل بهتر است ابتدا یک مکعب دوسانتی پرینت گرفته سپس با بررسی قسمت بالای آن از سلامت قطعه مطمئن شوید.

بروز این مشکل دلایل بسیاری داشته اما مهم ترین آن استفاده از فیلامنت نامناسب است. برای رفع مشکل مذکور بهتر است کارتریج و فیلامنت پرینتر سه بعدی در اسرع وقت تعویض شود.

ظهور رشته های باریک در پرینترهای سه بعدی

گاهی اوقات کاربر هنگام مشاهده پرینتر متوجه وجود رشته های باریکی در آن شده اما دلیل آن را نمی داند. حقیقت این است که هنگام حرکت اکسترود به مکان های جدید رشته های نازکی از پلاستیک به آرامی از نازل بیرون زده و برای رفع این مشکل می توان از برنامه های زیادی از قبیل retraction استفاده کرد. با فعال کرد تنظیمات این برنامه هنگام حرکت اکسترود فیلامنت نازل متوقف شده و خبری از رشته های نازک لاستیکی نخواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع کندی چاپ

روش استفاده از نرم افزار retraction

ابتدا به بخش نرم افزار سه بعدی پرینتر مراجعه کرده سپس گزینه Edit Process Settings را انتخاب کنید. روی تب the Extruder کلیک کرده و از برقراری تنظیمات retraction در تمام نواحی پرینتر مطمئن شوید.

شکاف لایه ها از مشکلات رایج پرینترهای سه بعدی

پرینترهای 3 بعدی از لایه های نازکی روی هم تشکیل شده که به صورت افقی قرار می گیرند. هر لایه روی قسمت زیرین قرار گرفته و در نهایت شکل مورد نظر ترسیم می شود.

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است لایه ها به درستی روی هم قرار نگرفته لذا اکسترود به راحتی روی حرکت نمی کند.

برای رفع این مشکل قبل هر چیز از قرارگیری مناسب لایه ها روی یکدیگر اطمینان حاصل کرده همچنین ارتفاع لایه باید حدود 20 درصد کمتر از قطر نازل باشد.

داغی بیش از اندازه پرینتر

اکسترود هنگام روج از دستگاه دمایی در حدود ۱۹۰ تا ۳۱۰ درجه سلسیوس دارد. این لاستیک به شدت نرم و قابل انعطاف بوده و توانایی شکل پذیری دارد برای جلوگیری از داغی بیش از اندازه اکسترود باید در دستگاه تعادل دمایی برقرار کرده تا قطعه بتواند به راحتی و آزادانه از نازل عبور کرده و بعد خروج شکل بگیرد.

توصیه می کنیم برای افزایش طول عمر پرینتر خود حتما کارتریج و فیلامنت آن را به موقع تعویض کرده و این کار را به کارشناسان مرکز تعمیرات HP بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »