نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مقایسه کارتریج اصل و تقلبی پرینتر

کارتریج پرینتر یکی از مهم‌ترین قطعات و معمولاً در 2 نوع تونر و جوهرافشان تولید می‌شود. با افزایش فروش کارتریج و مواد مصرفی پرینتر راه برای ورود کالاهای تقلبی و قاچاق در این حوزه باز شده لذا در این مقاله نکاتی در خصوص تشخیص کارتریج اصل از تقلبی بیان می‌شود.

انواع کارتریج از نظر نوع چاپ

کارتریج پرینتر در 2 نوع جوهر افشان و تونر تولید شده که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند.

ویژگی‌های کارتریج جوهر افشان

اصلی‌ترین ویژگی این کارتریج‌ها تولید رنگ‌های آبی، قرمز و زرد علاوه بر رنگ مشکی است. 4 رنگ مذکور در 2 مخزن جدا قرار گرفته که یکی از آن‌ها مخصوص رنگ مشکی و دیگری برای رنگ‌های دیگر استفاده می‌شود.

پرینترهای جوهر افشان تمامی دستورات چاپ خود را توسط جوهر و هد انجام می‌دهند. در برخی پرینترها جوهر و هد در یک کارتریج قرار گرفته اما در برخی دیگر به طور جداگانه قرار می‌گیرند.

امکانات کارتریج تونر

کارتریج‌های تونر تنها در پرینترهای لیزری کاربرد داشته و در آنها از تونر یا پودر استفاده می‌شود. تونر معمولاً قیمت بالاتری نسبت به جوهر داشته اما دیرتر خشک می‌شود همچنین از طول عمر بالاتری برخوردار است.

فرایند چاپ در پرینترهای لیزری توسط تونر و درام انجام شده همچنین مشکل سوختن هد در این پرینترها به سبب استفاده از تونر به جای جوهر اتفاق نمی‌افتد.

نکته: سوختن هد در اثر عدم استفاده طولانی مدت از پرینترهای جوهرافشان اتفاق افتاده که در آن جوهر کاملاً خشک شده و نازل آن از بین می‌رود.

انواع کارتریج از نظر قدرت شارژ

پرینترها مانند تمام ابزار الکترونیک بعد از مدتی مستهلک و قطعات آنها به تعویض نیاز دارد. تعویض و خرید پرینتر معمولاً بسیار هزینه بر است لذا برای صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی باید با نحوه استفاده و مراقبت از این دستگاه‌ها آشنا شویم.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اداپتور ac تخت اچ پی Envy 4520

معمولاً پرینترها دارای ظرفیت چاپ محدودی هستند که بعد از اتمام این ظرفیت کاربر مجبور به شارژ مجدد، خرید یا استفاده از کارتریج شارژی است.

کارتریج شارژی چیست؟

کارتریج‌ها معمولاً تا زمانی که آسیب فیزیکی نبینند قابل شارژ بوده اما برخی اوقات برای شارژ مجدد کارتریج باید قطعاتی از آن تعویض شود.

نکته: شارژ کارتریج به هیچ عنوان برای پرینترهای جوهر افشان توصیه نمی‌شود. زیرا شارژ کارتریج جوهری در دراز مدت به دستگاه آسیب وارد می‌کند.

آیا شارژ مجدد کارتریج به صرفه است؟

کیفیت کارتریج‌های شارژ شده معمولاً در بهترین حالت نصف کارتریج اصل و اورجینال و ظرفیت آن‌ها حدود 10 درصد کمتر است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای انجام امور حساس مانند چاپ تصاویر از کارتریج نو استفاده کنید.

انواع کارتریج از نظر کیفیت

اگر کیفیت چاپ برایتان مهم است معمولاً سراغ شارژ مجدد کارتریج نمی‌روید بنابراین 2 گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد: استفاده از کارتریج اصل یا تقلبی (طرح)

کارتریج اصل

کارتریج اصل توسط شرکت سازنده ساخته و به بازار عرضه می‌شود. برای مثال کارتریج‌های تولیدی شرکت HP بعد ورود به بازار ایران با عنوان کارتریج اصل به فروش می‌رسد.

مزایای کارتریج اصل

  • کیفیت بالای چاپ؛
  • ظرفیت چاپ بالا؛
  • استفاده از بهترین مواد مصرفی؛

کارتریج تقلبی

این کارتریج‌ها ساخته برند اصلی پرینتر نبوده و به عنوان کارتریج طرح و غیر استاندارد هم شناخته می‌شوند. ظاهر کارتریج طرح بسیار شبیه نمونه اصل بوده اما در نوع کیفیت و قیمت تفاوت زیادی با آن دارد.

کدامیک بهتر است؟

معمولاً هنگامی که برای خرید کارتریج نو به مراکز فروش می‌روید 2 نوع کارتریج به شما پیشنهاد می‌شود اما سؤال اصلی اینکه کدامیک بهتر است؟

این مطلب را از دست ندهید   چه زمانی باید یک پرینتر اچ پی جدید بخریم؟

در پاسخ باید گفت کارتریج اصل همانطور که از نام آن پیداست توسط شرکت سازنده تولید شده و در کیفیت آن شکی نیست اما نسبت به نمونه‌های تقلبی قیمت بالاتری دارد از طرفی کارتریج‌های طرح (تقلبی) باعث افت کیفیت و آسیب‌های جدی به پرینتر می‌شوند. در نهایت با توجه به مطالب گفته شده تصمیم نهایی با شماست.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نحوه شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان

آشنایی با فناوری لیزر در پرینترهای لیزری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهارده =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »