نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای تعمیر برد فرمتر پرینتر

برد فرمتر یکی از قطعات اصلی و در صورت بروز هرگونه مشکل در آن کاربر با خطای Unrecognized USB Device در پرینتر مواجه می شود. خطای مذکور ممکن است به دلیل خرابی کابل USB هم اتفاق بیفتد لذا در این مقاله ابتدا با نحوه عملکرد این قطعه کاربردی در چاپگر آشنا شده سپس راهکارهایی برای رفع مشکلات آن بیان می شود.

ضرورت استفاده از برد فرمتر در پرینتر

برد فرمتر در اصل یک مدار چاپی است که اغلب در پرینترهای لیزری استفاده شده و وظیفه اصلی آن دریافت اطلاعات و انتقال آن ها به سیستم کنترل موتور چاپگر است. در بیان ساده برد فرمتر اطلاعات مهم را دریافت و بعد از سازمان دهی و پردازش آن ها را برای چاپ به سیستم کنترل موتور پرینتر ارسال می کند.

برد فرمتر یکی از قطعات اصلی و مرکزی پرینتر بوده که نقسی شبیه پردازنده اصلی (CPU) بازی می کند. متاسفانه بروز هرگونه مشکل در این بخش پرینتر را به کلی از کار انداخته از طرفی تشخیص و عیب یابی مشکلات آن هم معمولا کار آسانی نیست.

نقش برد فرمتر در پرینتر چیست؟

برد فرمتر علاوه بر دریافت و انتقال اطلاعات آن ها را پردازش و مدیریت کرده همچنین بین بخش های مختلف چاپگر ارتباط برقرار می کند. در یک مثال ساده زمانی که کاربر دکمه کپی پرینتر را فشار می دهد دستور ثبت و ذخیره اطلاعات بلافاصله به برد فرمتر ارسال و بعد پردازش چاپ می شود.

یکی دیگر از وظایف برد فرمتر دریافت ورودی های مختلف مانند usb،شبکه های محلی و بیسیم همچنین کارت حافظه پرینتراست.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض موتور درایو کارتریج HP 3000 j310a

نشانه های خرابی برد فرمتر چاپگر

مهم ترین علامت خرابی برد فرمتر این است که پرینتر از طریق کابل یو اس بی به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شده اما سیستم آن را شناسایی نمی کند. به عبارت بهتر بروز خطای Unrecognized USB Device.

نشانه ی دیگر که خبر از مشکلات برد فرمتر می دهد از کار افتادگی کابل شبکه یا کابل یو اس بی است که در بیشتر مواقع با تعویض این قطعات مشکل مذکور برطرف خواهد شد.

دلایل از کارافتادگی برد فرمتر چیست؟

نوسان برق اصلی ترین دلیل از کار افتادگی برد فرمتر پرینتر است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در مسیر جریان برق از محافظ برق و نوسان گیر استفاده کنید.

تشخیص مشکلات پرینتر اغلب کاری پیچیده و نیاز به تخصص کافی دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که تعمیر قطعات چاپگر به خصوص برد فرمتر را به کارشناسان مرکز تعمیرات HP بسپارید. برای دریافت خدمات این مرکز کافیست با شماره های زیر تماس گرفته تا کارشناسان در اسرع وقت به آدرس مورد نظر شما اعزام شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 10 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »