نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با پنل آسیب دیده پرینتر چه کنیم؟

پنل پرینتر از یک صفحه نمایش کوچک همراه چندین دکمه تشکیل شده که با استفاده از آن تمام عملکرد پرینتر تحت کنترل قرار می گیرد. امور مربوط به ریست، کپی اسناد، نمایش میزان تونر یا جوهر همچنین کلیه خطاهای چاپگر توسط پنل شناسایی و به کاربر اعلام می شود.

برای آشنایی بیشتر با این قطعه کاربردی این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با کاربرد پنل پرینتر

پنل پرینتر معمولا ساختار پیچیده ای نداشته و تعمیر و عیب یابی آن به راحتی توسط کارشناسان نمایندگی انجام می شود. بعضی چاپگرها دارای نمایشگر لمسی بزرگ بوده که وظیفه ارسال کلیه دستورات را به عهده دارد. در ادامه با دلیل خرابی پنل پرینتر آشنا می شوید.

دلایل خرابی پنل چاپگر چیست؟

پنل پرینتر یکی از حساس ترین قطعات آن محسوب شده و در صورت هرگونه خرابی هزینه های غیر بازگشتی به کاربر متحمل می سازد. گاهی اوقات شدت آسیب دیدگی به قدری زیاد است که امکان تعمیر وجود نداشته و پنل باید تعویض شود.

مهم ترین دلایلی که سبب آسیب دیدگی پنل پرینتر می شود عبارتند از:

خرابی کابل برق پرینتر

ولتاژ مورد نیاز قطعات و اجزای درونی پرینتر توسط کابل برق تامین می شود لذا هرگونه خرابی در این قطعه باعث آسیب دیدگی پنل پرینتر خواهد شد.

ورود هرگونه آسیب فیزیکی به پنل پرینتر

یکی دیگر از عوامل خرابی پنل صفحه نمایش پرینتر ورود هرگونه ضربه یا فشار به دستگاه یا قطع جریان برق است. برای جلوگیری از این مشکل حتما چاپگر را در جای مناسبی قرار داده و از ورود هرگونه فشار به آن خودداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر laserjet-pro-mfp-m127fn

آبخوردگی پرینتر

آب و رطوبت از دشمنان اصلی اجزای ماشین آلات اداری به خصوص پرینتر محسوب شده که علاوه بر پنل صفحه نمایش روی عملکرد برد دستگاه هم تاثیرات منفی خواهد داشت.

خرابی های رایج برد چاپگر

برد پرینتر یکی از قطعات مهم و حساس و در تماس مستقیم با جریان برق قرار دارد به همین دلیل نسبت به سایر قطعات چاپگر بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد. بروز هرگونه خرابی در برد پرینتر باعث افت عملکرد پنل پرینتر هم می شود.

راهکارهای رفع مشکلات پنل پرینتر

بعد بررسی دلایل خرابی پنل پرینتر در این بخش راهکارهایی برای رفع این مشکل بیان می شود. روش های متعددی برای رفع مشکل مذکور وجود داشته که ابتدایی ترین آن بررسی کابل و اتصالات خارجی پرینتر است.

روش دیگر ریست دستگاه است لذا ابتدا پرینتر را خاموش و از برق بکشید سپس به مدت 10 تا 20 ثانیه منتظر مانده و دوباره آن را روشن کنید.

روش سوم جلوگیری از نفوذ آب یا هرگونه مایع به داخل پرینتر است لذا هنگام نظافت پرینتر فقط از پارچه سفید بدون پرز و الکل استفاده نمایید.

اگر با انجام راهکارهای بالا مشکل برطرف نشد، با کارشناسان مرکز تعمیرات نمایندگی HP تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »