نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با بیماری درد قفسه سینه در بارداری

درد قفسه سینه یکی از بیماری های رایج به خصوص در دوران بارداری است که اغلب به دلیل فشار ناشی از رشد جنین یا بازگشت اسید معده رخ می دهد. درد قفسه سینه در موارد نادر می تواند به دلیل مشکلات قلبی یا عوارض ناشی از بارداری ایجاد شود لذا در این مقاله قصد بررسی دلایل و راه های درمان این بیماری را داریم.

درد قفسه سینه در بارداری به چه دلیل رخ می دهد؟

شایع ترین دلایل بروز این بیماری سوزش، سوء هاضمه، تغیرات بدن و استرس می باشد که در ادامه هر کدام به طور جداگانه بررسی می شوند.

برگشت اسید معده از دلایل درد قفسه سینه

سوزش سر دل یا بازگشت اسید معده یکی از موارد شایع به خصوص در دوران بارداری است که علائمی شبیه حملات قلبی داشته و از پایین استخوان جناغ شروع می شود.

روش های رفع سوزش سردل

برای کاهش این مشکل افراد باید تعداد وعده های غذایی خود را کم و زیاد کرده و تا چند ساعت بعد صرف غذا به حالت نشسته بمانند. همچنین از مصرف خوراکی هایی مانند شکلات، پرتقال، گوجه و نعنا بپرهیزند. خبر خوب اینکه سوزش سر دل اغلب با تولد نوزاد خود به خود رفع خواهد شد.

استرس شدید

نگرانی و استرس یکی از عوامل رایج به خصوص در دوران بارداری است که مقدار زیاد آن منجر به درد قفسه سینه می شود. برای رفع این مشکل خانم های باردار باید در مدت بارداری خود مرتبا به مشاور مراجعه کرده و آرامش خود را حفظ کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارتریج جوهر اچ پی Deskjet 3522

تغییرات بدن در طول بارداری

بدن مادر در مدت بارداری رشد کرده و اندام های او مانند رحم و سینه بزرگتر می شود. رشد رحم فشار زیادی به دیافراگم وارد کرده همچنین خوابیدن به پهلو فشار وارده بر عروق خونی را کاهش می دهد.

روش های تشخیص درد قفسه سینه در بارداری

مهم ترین راه تشخیص این بیماری معاینه دقیق و مراجعه به پزشک متخصص است همچنین در مواردی می توان از روش های غیر تهاجمی مانند نوار قلب یا اکوکاردیوگرافی استفاده کرد.

روش دیگر برای تشخیص درد قفسه سینه آنژیوگرافی است که برای خانم های باردار اصلا توصیه نمی شود زیرا اشعه موجود تاثیرات نامطلوبی در جنین ایجاد می کند.

روش های خانگی برای درمان درد قفسه سینه

هنگام نشست و برخاست در وضعیت مطلوبی قرار بگیرید همچنین هنگام دراز کشیدن از یک کوسن زیر قفسه سینه استفاده کنید.

غذاهایی حاوی منیزیوم، آهن، کلسیم و ویتامین مصرف کرده و از خوردن غذاهای چرب و دارای ادویه جدا خودداری کنید همچنین مصرف کافئین را تا حد امکان محدود کنید.

وعده های غذایی خود را زیاد کرده و بلافاصله بعد صرف غذا اصلا دراز نکشید.

سعی کنید به پهلوی چپ دراز بکشید همچنین برای کاهش استرس از مدیتیشن و یوگا کمک بگیرید.

استفاده از شیر و عسل فراموش نشود!!!

موسسه پرستاری مهرگان ارائه دهنده کلیه خدمات پرستاری و مراقبت از بیمار است. برای دریافت خدمات تخصصی این مرکز با شماره های زیر تماس گرفته یا وارد سایت emehregan.com شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »