نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از فوم رول پرینتر چه می دانید؟

فوم رول پرینتر یکی از لوازم مصرفی کارتریج و بعد از مدتی فرسوده می‌شود. تعویض این قطعه به تنهایی یا همراه کل کارتریج انجام می‌شود. برای آشنایی با نحوه عملکرد این قطعه در پرینتر این مطلب را از دست ندهید.

فوم رول پرینتر چیست؟

یک رول باریک با قطر 10 تا 15 میلی متر و وظیفه اصلی آن شارژ الکتریکی واحد درام است. این قطعه اغلب روی درام قرار گرفته و برای برقراری جریان الکتریکی مرتب روی سطح آن می‌چرخد.

طول عمر مفید فوم رول پرینتر چیزی حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ صفحه بوده و بعد اتمام این تعداد باید تعویض شود. طول فوم رول در تمام پرینترها یکسان اما قطر آن متغیر است.

وظایف اساسی فوم رول در پرینتر

فوم رول پرینتر یک غلطکی لاستیکی و دقیقاً پشت وایبربلید روی سطح درام قرار می‌گیرد. چاپگر برای پاکسازی تونرهای اضافی از سطح درام در مرحله اول از وایبربلید سپس از فوم رول استفاده می‌کند.

فوم رول بسیار حساس بوده و با ورود اندکی ضربه به راحتی آسیب می‌بیند همچنین در صورت خرابی این قطعه پرینتر قادر به پاکسازی بقایای تونر از سطح درام نخواهد بود.

علائم خرابی فوم رول پرینتر HP

مهم‌ترین نشانه خرابی فوم رول سیاهی و کمرنگ شدن صفحات چاپی است. همچنین چون این قطعه رابطه تنگاتنگی با درام داشته و در واقع روی آن قرار می‌گیرد اندازه فوم رول با درام یکسان است.

راهکارهای رفع مشکلات فوم رول پرینتر

اولین راه برای جلوگیری از مشکلات فوم رول بازبینی دوره‌ای این قطعه است. فوم رول پرینتر را هرگز در معرض نور آفتاب و رطوبت قرار نداده همچنین برای تمیز کردن آن حتماً از یک پارچه تمیز و بدون پرز استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض نگهدارنده کارتریج جوهر HP 3000 j310a

فوم رول کاملاً روی درام کارتریج قرار گرفته بنابراین بروز هرگونه خرابی در درام منجر به افت عملکرد فوم رول خواهد شد.

سایر راهکارهای افزایش طول عمر فوم رول پرینتر شامل موارد زیر است:

  • استفاده از کاغذ استاندارد؛

برای جلوگیری از نوسانات جریان برق حتماً از محافظ مناسب استفاده کنید.

  • فعالسازی تنظیمات حالت اقتصادی پرینتر؛
  • تمیز کردن مرتب و دوره‌ای کارتریج؛

خدمات نمایندگی HP در تهران

نمایندگی HP یکی از مراکز معتبر در حوزه تعمیر ابزار الکترونیکی است که کلیه خدمات در حوزه فروش، پس از فروش و ارائه سرویس‌های متنوع را پشتیبانی کرده و نیاز کاربران در تمام سطوح را شناسایی و برآورده کرده است.

کلیه خدمات این مرکز با ارائه ضمانت نامه‌های معتبر و کتبی انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس گرفته یا به سایت زیر مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یک =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »