نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از مگنت پرینتر چه می دانید؟

غلطک مگنت یکی از قطعات کارتریج است که نقش مهمی در فرایند چاپ به عهده دارد این قطعه تنها در پرینترهای لیزری وجود داشته و هنگام شارژ کارتریج با آن سر و کار دارید.

آشنایی با مشخصات ظاهری غلطک مگنت

پرینترها معمولاً برای چاپ اسناد از مخزنی به نام کارتریج استفاده کرده که از قطعات مختلفی تشکیل شده. یکی از این قطعات غلطک مگنت یا اصطلاحاً مگنت رولر است که به شکل لوله‌ای فلزی روی کارتریج قرار می‌گیرد. داخل این لوله‌ی فلزی یک مغزی قرار گرفته که خاصیت آهنربایی دارد. البته در بعضی مدل‌ها این مغزی وجود ندارد.

نقش مگنت در پرینترهای لیزری

کارتریج پرینتر شامل یک مخزن اصلی و یک مخزن ضایعات تونر است. غلطک دولوپر (مگنت) دقیقاً روی مخزن اصلی قرار گرفته و تونر مورد نیاز را از داخل مخزن به سمت درام هدایت می‌کند. به عبارت بهتر نقش مگنت خارج کردن پودر از داخل مخزن و انتقال آن به سطح درام است.

انواع غلطک دولوپر در پرینتر

مگنت (غلطک دولوپر) تقریباً در تمام پرینترهای لیزری وجود داشته اما جنس و شکل آن‌ها متفاوت است. برای مثال غلطک های مگنت پرینترهای سامسونگ با مگنت‌های پرینتر HP اندکی تفاوت داشته و مغزی یا شافت آهنربایی ندارد. اما همه مگنت‌ها در اصل عملکرد یکسانی دارند.

مگنت پرینترهای HP دارای مغزی آهنربایی است که داخل لوله فلزی قرار گرفته و در آن لوله رویی توسط یک چرخ دنده می‌چرخد.

نشانه‌های خرابی غلطک مگنت

بزرگ‌ترین علامت خرابی مگنت پایین بودن کیفیت چاپ اسناد است. سایر نشانه‌ها عبارتند از عدم عملکرد کارتریج و درام پرینتر همچنین قرارگیری نامناسب تونر در کارتریج.

این مطلب را از دست ندهید   غیر فعال کردن گزارشات غیر اضافی پرینتر

ظهور خطوط افقی روی کاغذ، سیاه شدن، چاپ کمرنگ اسناد و ظهور لکه‌های سیاه مثل ابر و باد نشانگر خرابی مگنت پرینتر است.

عوامل تأثیر گذار بر کیفیت برگه‌های چاپی عبارتند از: از بین رفتن خاصیت مغناطیسی یا آسیب‌های بزرگ و کوچکی که در اثر ضربه ایجاد می‌شود.

بهترین زمان تعویض غلطک مگنت

غلطک مگنت دارای بوش‌های پلاستیکی است که چرخش مگنت را آسان می‌کند همچنین دقیقاً مانند عایق روی مگنت عمل می‌کند. بهترین زمان تعویض غلطک مگنت هنگام خرابی بوش‌ها، کثیفی رویه مگنت و ایجاد هرگونه خط و خش روی آن است که در این شرایط قطعه مورد نظر نیاز به تعویض دارد.

راهکارهایی برای افزایش کارایی مگنت پرینتر

متخصصین نمایندگی HP معمولاً برای افزایش کارایی پرینتر قطعات مختلف آن را مورد بازبینی و سرویس قرار می‌دهند همچنین راهکارهایی برای افزایش طول عمر این قطعات انجام می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تمیز کردن دوره‌ای غلطک دولوپر

برای نظافت این دستگاه می‌توان از الکل و پنبه استفاده کرد که سبب افزایش کیفیت چاپ خواهد شد. نکته مهم اینکه هرگز برای نظافت مگنت از مواد شیمیایی یا آب استفاده نکنید.

همچنین در مواردی که میزان آلودگی مگنت خیلی زیاد است برای تمیزی آن از مقداری تونر ضعیف استفاده کنید.

این مطالب را از دست ندهید

رفع خطای عدم کارکرد نمایشگر پرینتر HP

آموزش شناسایی کارتریج اصل از تقلبی

از فوم رول پرینتر چه می دانید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هجده =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »