نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای جلوگیری از گیر کردن پریتنر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ سازمان ها برای بهره وری روزانه به دستگاه های کپی و پریتنر خود متکی هستند. هنگامی که یک دستگاه خراب می شود، می تواند تأثیر منفی بر گردش کار داشته باشد. گیر کردن کاغذ نه تنها باعث ناراحتی و ناراحتی می شود، بلکه می تواند هزینه بر باشد. آنها زمان و منابع را هدر می دهند در حالی که بر بهره وری اداری تأثیر می گذارند. در اینجا با برخی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر بسیار رایج آشنا خواهید شد. هرچه اقدامات پیشگیرانه تری در حال حاضر انجام دهید، بعداً دستگاه شما قابل اعتمادتر خواهد بود.

جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر

نکات مهم جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر

در ادامع نکات مهم برای چاپ قرار داده شده است که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

نکته 1 پیشگیری از گیر کردن کاغذ

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر جابجایی مناسب کاغذ می تواند دنیای متفاوتی را برای عملکرد دستگاه کپی شما ایجاد کند. اگر دستگاه شما می گوید که می تواند تا 2000 برگ کاغذ را در خود جای دهد، به این معنی نیست که باید با 2000 برگ پر شود. سینی کاغذ که بیش از حد پر شده باشد باعث می شود کاغذ به هم بچسبد.

وقتی این اتفاق می‌افتد، غلتک‌ها همزمان بیش از یک ورقه را می‌کشند که سپس دستگاه شما را خراب می‌کند. در نهایت با کاغذهای گیر کرده در بسیاری از مناطق داخل دستگاه کپی مواجه خواهید شد که عیب یابی آن ممکن است زمان ببرد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع خطای تکرار صفحات در پرینتر

اگر دستگاه کپی دارید که به طور مداوم با حداکثر ظرفیت کار می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که روی یک دستگاه بزرگتر سرمایه گذاری کنید.

تاثیر وزن

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر استفاده از وزن مناسب کاغذ نیز باعث ایجاد تفاوت در عملکرد خواهد شد. همیشه دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید که چه وزن هایی برای دستگاه شما قابل قبول است. اگر سعی کنید از کاغذی سنگین تر از حداکثر مشخصات دستگاه کپی استفاده کنید، گیر می کند.

حتماً تنظیمات کاغذ را تغییر دهید تا به دستگاه کمک کند تا تفاوت وزن را نیز تنظیم کند. و هرگز وزنه ها را در سینی کاغذ مخلوط نکنید. اگر عجله دارید که چند کپی روی مقوا تهیه کنید و نمی خواهید با سینی کاغذ کار کنید، از گزینه بای پس استفاده کنید. چند ورق کاغذ سنگین در بالای کاغذ معمولی در سینی می تواند پریتنر را گیج کند و باعث گیر کردن آن شود.

کاغذ باید در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید، گرما و رطوبت نگهداری شود. کاغذ به شدت تحت تأثیر محیط اطراف خود قرار می گیرد و نحوه ذخیره آن می تواند عملکرد دستگاه کپی شما را تغییر دهد.

هنگامی که کاغذ از بسته بندی خود خارج می شود، شروع به جذب رطوبت از هوا می کند. رطوبت باعث انبساط الیاف در کاغذ می شود. این باعث تغییر در ابعاد، صافی و استحکام کاغذ می شود. صاف بودن و ابعاد مناسب برای عملکرد مناسب پریتنر شما بسیار مهم است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارتریج جوهر اچ پی Deskjet 3522

نکته 2: انتخاب کیفیت به جای هزینه

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر همیشه ارزانتر بهتر نیست. صرف کمی پول اضافی برای تونر و کاغذ باکیفیت به کارکرد موثر دستگاه کپی کمک می کند و دردسر شما را در درازمدت کاهش می دهد.

تونر با کیفیت پایین روی قطعات داخلی دستگاه باقی می ماند. با گذشت زمان انباشته شدن کاغذ باعث کاهش کیفیت چاپ شما می شود و همچنین یکی از دلایل رایج گیر کردن کاغذ است. همچنین شایان ذکر است، اگر دستگاه شما برای مدت طولانی بیکار بوده است، باید کارتریج را تعویض کنید. تونر قدیمی می تواند به خودی خود باعث مشکلات چاپ و پارازیت شود.

همین فلسفه در مورد کیفیت در مورد کاغذ نیز صدق می کند. کاغذ ارزان و بی کیفیت برای دستگاه های کپی و پریتنر شما مناسب نیست. اگرچه اغلب «بازیافت» و برای محیط زیست بهتر است، اما انتخاب خوبی برای دستگاه شما نیست. کاغذ با کیفیت پایین انباشته ای از تکه های کاغذ ریز را که اغلب به عنوان “گرد و غبار کاغذ” نامیده می شود در داخل دستگاه ایجاد می کند.

ین “گرد و غبار” یکی از مهمترین دلایل گیر کردن کاغذ است. گرد و غبار بیشتر به معنای گیر کردن بیشتر است. علاوه بر گیر کردن، گرد و غبار نیز به چاپ بی کیفیت کمک می کند و باعث می شود قطعات ماشین با سرعت بیشتری فرسوده شوند.

نکته شماره 3: برنامه ریزی تعمیر و نگهداری روتین دستگاه کپی

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ پرینتر تعمیر و نگهداری روزانه می تواند به کارآمد نگه داشتن دستگاه ها کمک کند. خاموش کردن دستگاه یا تنظیم آن در حالت خواب در پایان روز می تواند کمک کننده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه از iPhone یا iPad خود پرینت بگیرید

این تغییر ساده به دستگاه شما کمک می کند تا چرخه تمیز کردن کوچکی را طی کند. این یک راه سریع برای کمک به دستگاه کپی شما در بین بازدیدهای تعمیر و نگهداری است.

نظافت منظم و برنامه ریزی شده توسط تکنسین سرویس شما، زمان خرابی را به حداقل می رساند. اگر مشتری خدمات چاپ مدیریت شده هستید، تعمیر و نگهداری دستگاه کپی معمولاً در قرارداد شما گنجانده شده است. حتما با ارائه دهنده خود چک کنید

سایش و پارگی روزانه می تواند باعث فرسودگی غلتک های خوراک شود. پس از فرسوده شدن، دیگر کششی برای غلتک ها برای کنترل جریان کاغذ وجود ندارد. بدون کشش به این معنی است که گیر کردن کاغذ مزمن می شود.

یک تکنسین مراقب ساییدگی و پارگی آن ها خواهد بود و قبل از اینکه شروع به ایجاد مشکل کنند، آنها را تعویض می کند. آنها گرد و غبار و زباله های داخل دستگاه را پاک می کنند. این بازدیدهای معمول تعمیر و نگهداری به کاهش نیاز به تماس های خدماتی برنامه ریزی نشده کمک می کند.

بیشتر بدانید: 10 مشکل اصلی چاپ HP

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 17 =

نحوه رفع کندی چاپ

نحوه رفع کندی چاپ

اگر چاپ کند هستید یا پریتنر شما را برای همیشه منتظر چاپ هایتان نگه می دارد، به جای درستی آمده اید. در این پست راه

ادامه مطلب »